6/6/10

Nature Visaltia serres

ΆΓΝΩΣΤΟΙ ΦΥΣΙΚΟΊ  ΘΗΣΑΥΡΟΊ , ΒΙΣΑΛΤΊΑ ΣΕΡΡΏΝ
Για τους λάτρεις των εξορμήσεων στην φύση εδώ σας έχω μια πρόταση για έναν άγνωστο προορισμό σε ένα ανεκμετάλλευτο φυσικό τοπίο στην Βέργη του Δήμου Βισαλτίας Σερρών
Στο 80 χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης Νιγρίτας 1800 μέτρα μετά το χωριό Δημητρίτσι φτάνουμε στο ποταμάκι της Βέργης πρόκειται για την ένωση τριών ρεμάτων που κατεβαίνουν από το όρος Βερτίσκος στην οροσειρά των Κερδυλλίων ,12 χιλιόμετρα πριν το μεγάλο αυτό ρέμα συναντήσει τον ποταμό Στρυμόνα  σχηματίζει μια όμορφη κοιλάδα που είναι ο προορισμός μας με μία ωραία διαδρομή έως αυτόν .
Φτάνουμε ποιο γρήγορα στρίβοντας δεξιά μετά την γέφυρα προς Βέργη 1400 μέτρα μετά στην διχάλα του δρόμου συνεχίζουμε δεξιά παράλληλα με το ρέμα
100 μέτρα δεξιά από την διχάλα του δρόμου βρίσκεται ο πρώτος καταρράκτης μόλις 1000 μέτρα πριν το χωριό Βέργη
(εναλλακτική διαδρομή ο χωματόδρομος πριν την γέφυρα έχοντας το ρέμα αριστερά μας είναι ποιο αργή διαδρομή είναι ποιο κοντά σε όμορφα τοπία και βρίσκεται δίπλα στο ρέμα συνεχώς για 3200 μέτρα μέχρι να συναντήσουμε την άσφαλτο δεξιά προς Τριανταφυλλιά αριστερά προς Βέργη εκεί θα πρέπει να περάσουμε στην αριστερή όχθη)

Συνεχίζοντας δίπλα από την όχθη ώσπου να συναντήσουμε τον δεύτερο καταρράκτη
400 μέτρα αριστερά από τον δεύτερο καταράκτη βρίσκετε το χωριό Βέργη εμείς συνεχίσουμε όπως πάει ο δρόμος έχοντας το ρέμα δεξιά μας

300 μέτρα μετά τον δεύτερο καταρράκτη βρισκόμαστε στην διασταύρωση της μικρής γέφυρας προς Τριανταφυλλιά εδώ μπαίνουμε στο χωματόδρομο που είναι μπροστά μας έχοντας το ρέμα στα δεξιά μας
Από το σημείο αυτό ο δρόμος είναι βατός χωματόδρομος και ακολουθώντας τον έχοντας το  ποτάμι στα δεξιά μας μπαίνουμε στο ομορφότερο τμήμα της διαδρομής και όσο θα προχωράτε η διαδρομή θα σας εκπλήσσει ευχάριστα
350 μέτρα μετά στο χωματόδρομο βλέπουμε τον τρίτο καταρράκτη
συνεχίζουμε και στα 150 μέτρα το τοπίο ανοίγει και γίνεται πιο ενδιαφέρον

Στο σημείο αυτό θα συναντήσετε ανάλογα με την εποχή ερωδιούς ,Μαυροπελαργούς, τρίγκες ,Αετούς ,κορμοράνους ,πλαταλέες, σπανιότερα πελεκάνους ,νεροχελώνες  αλλά και υδρόβια φυτά.
Ένα τοπίο από τα ομορφότερα της Βισαλτίας
Landscape Visaltia Serres Greece

1600 μέτρα μετά τον τρίτο καταρράκτη και τις λιμνούλες το τοπίο κλίνει και αρχίζει η όμορφη κοιλάδα της Βέργης
μπαίνοντας πλέων στην κοιλάδα της Βέργης αρχίζει ο πλατανότοπος πολλές εκατοντάδες πλατάνια δεξιά και αριστερά από την κύτη του νερού που ρέει σχηματίζοντας αδιάκοπα μαιάνδρους ανάμεσα στις πλαγιές των βουνών
στην αρχή της κοιλάδας θα συναντήσετε χτιστές ψησταριές και βρύσες για όσους θέλουν να ψήσουν
Το μέρος όπου βρισκόμαστε ονομάζετε κοπάτς ντερέ ονομασία που έχει παραμένει από τα χρόνια της τουρκοκρατίας , εδώ την ημέρα της πρωτομαγιάς το μέρος κατακλύζεται από πλήθος κόσμου από το πρωί ψήνουν και γλεντάν κάτω από τον ίσκιο των πλατανιών και την δροσιά του ρέματος .

430 μέτρα μετά τις ψησταριές στα δεξιά μας βρίσκετε ένα μικρό γεφυράκι από εκεί περνάμε στην δεξιά όχθη και συνεχίζουμε

εάν δεν περάσετε δεξιά από το γεφυράκι και συνεχίσετε αριστερά από την όχθη στα 500 μέτρα ο δρόμος αφήνει το ρέμα γίνεται ορεινός και δύσβατος

Στο τέλος του δρόμου στην αριστερή του όχθη υπάρχει ένα πολύ παλιό μονοπάτι.

έχοντας περάσει δεξιά από το γεφυράκι συναντάμε ένα όμορφο τοπίο στα αριστερά μας και 900 μέτρα μετά χαμηλότερα από τον δρόμο βρίσκουμε τον τέταρτο καταρράκτη

100 μέτρα μετά τον τέταρτο καταρράκτη φτάνουμε  στο όμορφο παρεκκλήσι του Αγίου Παντελεήμονα το οποίο χτίστηκε από τους κατοίκους της Βέργης το 1973.

από το εκκλησάκι και μετά συνεχίζουμε με αυτοκίνητο μόνο εάν διαθέτουμε τετρακίνητο όχημα
σας προτείνω να συνεχίσετε την διαδρομή με τα πόδια από την δεξιά όχθη (και για τους ποιο τολμηρούς μέσα από την κύτη αλλάζοντας τακτικά πλευρά στο ρέμα)
μπροστά μας είναι το όρος Βερτίσκος με μικρά όμορφα λιβάδια και δάσος με εναλλαγές στην χλωρίδα

Ο πέμπτος καταρράκτης βρίσκετε μόλις 150 μέτρα μετά το παρεκκλήσι και είναι το αγαπημένο μου σημείο για πικ νικ στην φύση

συνεχίζουμε με τα πόδια η 4Χ4 στην δεξιά όχθη για ακόμη 1000 μέτρα σε ένα πανέμορφο τοπίο μέχρι να φτάσουμε στους δύο τελευταίους προσβάσιμους καταρράκτες
στα τελευταία αυτά χίλια μέτρα συναντάμε πολλά είδη από μικρά πουλιά που βρίσκουν την ησυχία τους στο απόμερο αυτό σημείο

χίλια μέτρα μετά τον πέμπτο καταρράκτη φτάνουμε στον τελικό προορισμό στην κοιλάδα της Βέργης
βρίσκουμε τον έκτο και χαμηλότερο καταρράκτη 50 μόλις μέτρα πριν τον τελευταίο προσβάσιμο και μεγαλύτερο  καταρράκτη της περιοχής

στον έβδομο και τελευταίο προσβάσιμο καταρράκτη ίσως συναντήσετε νεαρούς της περιοχής να κάνουν βουτιές μιας και το νερό είναι βαθύ και καθαρό.
από την πρώτη διασταύρωση  έως αυτό το σημείο η απόσταση είναι 7000 μέτρα
στη συνέχεια θα πρέπει να κάνετε διέλευση μέσα από το ποτάμι για να συναντήσετε και τους δύο τελευταίους καταρράκτες της διαδρομής
 100 μέτρα μετά την πρώτη διέλευση μέσα από το νερό βλέπουμε τον όγδοο προτελευταίο καταρράκτη

50 μέτρα μετά κάνουμε άλλη μία διέλευση μέσα από το νερό και 200 μέτρα μετά στα δεξιά μας βρίσκουμε τον ένατο και τελευταίο καταρράκτη της διαδρομής μας
τέλος θα πρέπει να κάνετε μία τελευταία διέλευση μέσα από το νερό εάν θέλετε να συνεχίσετε εξερευνώντας τις ανηφορικές διαδρομές του βουνού
Όλη η διαδρομή θα σας αρέσει αρκετά είναι ένας ανεκμετάλλευτος φυσικός θησαυρός.
Από εδώ και πέρα υπάρχουν υπέροχες διαδρομές στο βουνό είναι απαραίτητο ώμος τετρακίνητο όχημα ή μοτοσικλέτα χώματος , ποδήλατο mountain bike η γερά πόδια , όποιος τολμήσει τη διαδρομή με τα πόδια ίσος ανταμειφθεί με συναντήσεις Ελληνικής χελώνας ζαρκαδιού και άλλων άγριων ζώων τα παραπάνω είδη είναι προστατευόμενα.

η διαδρομή συνεχίζει και γίνεται πλέων ορεινή αλλά και δύσβατη για αυτοκίνητα

ανάλογα την εποχή σε κάποια σημεία της περιοχής συναντάμε και μελισσοκόμους οι μέλισσες εδώ βρίσκουν τροφή στα αγριολούλουδα και στα βότανα που είναι διάσπαρτα παντού
 παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής και για όσους έχουν ακόμη κουράγιο και διάθεση να συναντήσουν και άλλες φυσικές ομορφιές σας συνιστώ να συνεχίσετε ,το ποτάμι έχει να σας δώσει και άλλες
επιστρέφοντας έως τον δρόμο Θεσσαλονίκης Νιγρίτας στην διασταύρωση περνάμε απέναντι δίπλα στην πίστα moto cross του δήμου Βισαλτίας και συνεχίζουμε τον δρόμο παράλληλα με το ποτάμι για ακόμη 5 χιλιόμετρα έως το σημείο που το ποταμάκι της Βέργης συναντά και χύνετε στον ποταμό Στρυμόνα

εδώ που τα δύο ποτάμια συναντούνται η βλάστηση είναι πυκνή και το τοπίο είναι ιδιαίτερα όμορφο και ασυνήθιστο
στο σημείο αυτό η διαδρομή του μικρού ποταμού τελειώνει στην συνέχεια περνάμε αριστερά το μικρό γεφυράκι και εκεί συναντάμε τον δρόμο Σερρών Λυγαριάς Δημητριτσίου

δεξιά μας έχουμε την γέφυρα του ποταμού Στρυμόνα με κατεύθυνση την όμορφη πόλη των Σερρών
για όσους θα στρίψετε αριστερά προς Θεσσαλονίκη Νιγρίτα σας προτείνω μια στάση δίπλα στην γέφυρα διασχίστε την γέφυρα με τα πόδια και περάστε πάνω από την πυκνή βλάστηση στις όχθες του Στρυμόνα που εδώ είναι αδιάβατη και μοιάζει κυριολεκτικά με ζούγκλα

Η καλύτερη εποχή για να επισκεφτεί κάποιος την περιοχή είναι η άνοιξη αλλά και το φθινόπωρο ,το καλοκαίρι η στάθμη του νερού πέφτει σημαντικά και σε κάποια σημεία  εξαφανίζεται ακολουθώντας υπόγεια διαδρομή ,και το χειμώνα έχει την χάρη του αλλά δεν σας το προτείνω

Περιηγηθείτε στις σελίδες του blog μου επιλέγοντας θέμα από τις ετικέτες στην δεξιά στήλη

Απαγορεύεται αυστηρώς οποιαδήποτε αναδημοσίευση για εμπορική εκμετάλλευση χωρίς την ΈΓΓΡΑΦΗ ΆΔΕΙΑ μου
                                             mail address:     markoudis.markos@gmail.com

Αναδημοσίευση εικόνων επιτρέπετε ΜΌΝΟ σε μικρό μέγεθος 500χ300 και με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ
  ΑΝΑΓΡΑΦΉ της προέλευσης και όνομα του δημιουργού τους

"Copyright © – markoudis markos Photography . All rights reserved.