25/1/19

Thessaloniki Macedonia Greece

  Θεσσαλονίκη η πόλη μου. 
Στην ανάρτηση αυτή θα σας ταξιδέψω μέσα από τον φακό μου στην όμορφη Θεσσαλονίκη ,στα ομορφότερα και ποιο ενδιαφέροντα σημεία της πόλης. 
.Η Θεσσαλονίκη, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας. Αποτελεί έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. 
Ο Λευκός Πύργος, το μνημείο-σύμβολο της Θεσσαλονίκης, που σήμερα υψώνεται μοναχικός στην παραλία της πόλης, στο παρελθόν αποτελούσε το νοτιοανατολικό πύργο της οχύρωσης της. Σύμφωνα με περιγραφές περιηγητών και παλαιές απεικονίσεις της πόλης, το θαλάσσιο τμήμα του τείχους, που κατεδαφίστηκε το 1867, είχε τρεις πύργους, από τους οποίους ο ανατολικός ήταν ο Λευκός Πύργος, κτισμένος ακριβώς στο σημείο όπου συναντιόταν το ανατολικό με το θαλάσσιο τείχος. Η ακριβής χρονολόγησή του δεν είναι γνωστή, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι κτίσθηκε στα τέλη του 15ου αι., μετά την κατάκτηση της Θεσσαλονίκης από τους Τούρκους, και αντικατέστησε έναν παλαιότερο βυζαντινό πύργο, ο οποίος αναφέρεται από το μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ευστάθιο, στην περιγραφή της πολιορκίας της πόλης από τους Νορμανδούς το 1185.
Η Θεσσαλονίκη μία σύγχρονη μεγαλούπολη ,μια πόλη με ιστορία 2500 χιλιάδων χρόνων γεμάτη μνημεία  πάνω και κάτω από το έδαφος της.

Παλιά παραλία Θεσσαλονίκη
Thessaloniki Macedonia Greece







Το λιμάνι από την παλιά παραλία Θεσσαλονίκη




απέναντι από τον Λευκό πύργο βρίσκεται το κτίριο της εταιρίας Μακεδονικών σπουδών 

Ο Πύργος του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη είναι ένας πύργος τηλεπικοινωνιών ύψους 76 μέτρων και χτίστηκε το 1970 σχεδιασμένος από τον αρχιτέκτονα Αλ. Αναστασιάδη. Μαζί με την κεραία, το ύψος του ξεπερνάει τα 70 μέτρα.
  Για πολλά χρόνια χρησιμοποιούνταν σαν περίπτερο του ΟΤΕ στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, η οποία είναι ένα από τα πιο μεγάλα γεγονότα του είδους της σε όλη την Ευρώπη. Ο πύργος του ΟΤΕ ανακαινίστηκε εσωτερικά το 2005. Στην κορυφή του πύργου λειτουργεί περιστρεφόμενο εστιατόριο  καφέ.
 Πλατεία ΧΑΝΘ

το άγαλμα του μεγάλου Αλεξάνδρου στέκεται επιβλητικό στο τελείωμα της παλιάς παραλίας από εδώ και πέρα είναι η αρχή της νέας παραλίας Θεσσαλονίκης




Οι "Ομπρέλες" στην παραλία Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο εικαστικής δημιουργίας ύψους 13 μέτρων που βρίσκεται στο πλακόστρωτο της νέας παραλίας, κοντά στο ξενοδοχείο Macedonia Palace.
Οι «Ομπρέλες» προκάλεσαν ενθουσιασμό στους κατοίκους της Βενετίας, όπου πρώτο παρουσιάστηκε το έργο στην 46η Biennale, για τον εορτασμό των εκατό χρόνων του θεσμού
Το έργο δημιουργήθηκε από τον Γιώργο Ζογγολόπουλο (1903 - 2004). Κατασκευή ποιητική, έκφραση της ανεξάντλητης ζωντάνιας του δημιουργού της, προκαλεί το έντονο ενδιαφέρον των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, αφού πολλοί φωτογραφίζονται μπροστά στο έργο. Σε συνδυασμό με τις εποχές και την εναλλαγή των καιρικών συνθηκών και φαινόμενων, δίνει διαφορετική κάθε φορά εικόνα στο χώρο και στο περιβάλλον.



Νέα παραλία Θεσσαλονίκη




















Το αρχοντικό Casa Bianca που ανεγέρθηκε το 1911-12, από τον αρχιτέκτονα Pierro Arrigoni και σήμερα λειτουργεί ως εκθεσιακός χώρος της Δημοτικής Πινακοθήκη.                                                Η Casa Bianca της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά και ελάχιστα εναπομείναντα δείγματα παρόμοιας αρχιτεκτονικής που σώθηκαν στον Ελλαδικό χώρο . Για το λόγο αυτό η αναστήλωση και ριζική αποκατάστασή της υπήρξε εδώ και χρόνια , ένα από τα πλέον σημαντικά έργα που εκτελέστηκαν στην πόλη τις τελευταίες δεκαετίες .
Το νέο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης
 Θεσσαλονίκη ,Πλατεία Αριστοτέλους – άξονας οδού Αριστοτέλους .
 Κυρίαρχο στοιχείο στην οργάνωση της πόλης, σύμφωνα με το σχέδιο του Ernest Hébrard αποτελούσε η μνημειακή λεωφόρος των Εθνών ή Αγ. Δημητρίου, η σημερινή Αριστοτέλους.
 Η λεωφόρος αυτή θα συνέδεε την πολιτική πλατεία, όπου θα βρίσκονταν τα διοικητικά κτίρια της πόλης με την παραλιακή πλατεία Αριστοτέλους, η οποία θα συγκέντρωνε εμπορικές και τουριστικές χρήσεις, μαγαζιά πολυτελείας, ξενοδοχεία και καφενεία. Οι όψεις στην οδό και την πλατεία Αριστοτέλους καθορίστηκαν με ειδικό Διάταγμα του 1923. Η αρχιτεκτονική των όψεων των κτιρίων εμπνέεται από Ευρωπαϊκά και αποικιακά ή αραβικά πρότυπα, απόρροια προηγουμένων εμπειριών του Hébrard και των Γάλλων συναδέλφων του, ενώ δεν λείπουν νεοβυζαντινές τάσεις.







Εικόνες από το κέντρο της πόλης 




Παλιά Λαδάδικα 


Το Καπάνι ή Αγορά Βλάλη είναι παραδοσιακή αγορά στη Θεσσαλονίκη.


 Ο ναός του Αγ. Δημητρίου κτίστηκε στα ερείπια ρωμαϊκού λουτρού. Ο πρώτος ναός, ένα μικρό προσευκτήριο κτίστηκε μετά το 313. Τον 5ο αιώνα ο έπαρχος Λεόντιος έκτισε μεγάλη τρίκλιτη βασιλική, που κάηκε στα 626 - 34. Αμέσως μετά κτίστηκε η πεντάκλιτη βασιλική. Το 1493 μετατράπηκε σε τζαμί. Το 1912 αποδόθηκε πάλι στη χριστιανική λατρεία. Κάηκε στη μεγάλη πυρκαγιά του 1917 και ξανά λειτούργησε το 1949, αφού ολοκληρώθηκε η αναστήλωσή του. Στην κρύπτη του ναού οργανώθηκε η έκθεση αρχαιοτήτων που διασώθηκαν από την πυρκαγιά ή βρέθηκαν στις ανασκαφικές έρευνες. Το μνημείο λειτουργεί σήμερα ως ναός.

Ο ναός της Αγίας Σοφίας βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίας Σοφίας και Ερμού. Αφιερωμένος στο Χριστό, τον αληθή Λόγο και τη Σοφία του Θεού γιόρταζε στις 14 Σεπτεμβρίου την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού.Η αρχαιότερη γραπτή αναφορά στο ναό χρονολογείται το 795 αλλά τα αρχαιολογικά δεδομένα δείχνουν ότι κτίστηκε στα τέλη του 7ου αιώνα στη θέση πεντάκλιτης βασιλικής του 5ου αιώνα, η οποία καταστράφηκε από σεισμό περίπου το 620.

Η εκκλησία Παναγία των Χαλκέων είναι Βυζαντινή εκκλησία, χτισμένη τον 11o αιώνα
Εκκλησία Αγίου Γεωργίου.Η μικρή εκκλησία βρίσκεται απέναντι από τη δυτική πύλη του περιβόλου της Ροτόντας και είναι μετόχι της Μονής Οσίου Γρηγορίου του Αγίου Όρους.   Σε αυτήν μεταφέρθηκαν τα ιερά σκεύη του ναού της Ροτόντας, όταν μετατράπηκε σε τζαμί, και για το λόγο αυτό η Ροτόντα ονομάστηκε μετά την απελευθέρωση Άγιος Γεώργιος. Ως το 1758 ήταν παρεκκλήσι της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης.
Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης
Πλατεία σιντριβανιού

                                                              Αψίδα Γαλερίου – Καμάρα
 Aνήκει στο Γαλεριανό συγκρότημα. Η Αψίδα, η οποία ανοικοδομήθηκε πριν το 305 μ.Χ., για να τιμήσει τους νικηφόρους πολέμους του Γαλερίου κατά των Περσών, υψώθηκε στη συμβολή της Via Regia, της κύριας οδικής αρτηρίας, η οποία διέσχιζε την πόλη από δυτικά προς ανατολικά και της πομπικής οδού που ένωνε τα ανάκτορα με τη Ροτόντα.
Η Ροτόντα ανήκει στα περίκεντρα οικοδομήματα, στο κυκλικό της σχήμα άλλωστε οφείλει και την ονομασία της. Κτίστηκε στα χρόνια του καίσαρα Γαλερίου, γύρω στα 306 μ.Χ., ως ναός του Δία ή του Κάβειρου ή κατ΄ άλλους ως Μαυσωλείο του ιδίου. Στον άξονά της κατέληγε πομπική οδός που συνέδεε τη θριαμβική αψίδα του Γαλερίου με το ανακτορικό συγκρότημα, που έχει ανασκαφεί νοτίως της Εγνατίας οδού. Το κτήριο, διαμέτρου 24,50μ καλύπτει ισοδιάστατος θόλος από οπτόπλινθους, που φθάνει σε ύψος τα 29,80μ.. Ο κυλινδρικός τοίχος, πάχους 6,30μ., διασπάται εσωτερικά σε οκτώ ορθογώνιες κόγχες, από τις οποίες η νότια αποτελούσε την κύρια είσοδο.


Το Ανάκτορο του Γαλερίου  -πλατεία Ναυαρίνου Στον αρχαιολογικό χώρο της πλατείας Ναυαρίνου, στο ιστορικό κέντρο της πόλης, σώζονται αποσπασματικά τα ερείπια σημαντικών κτισμάτων, με διαφορετική χρήση το καθένα, τα οποία ανήκουν στο ανάκτορο του Γαλερίου, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε στις αρχές του 4ου μ. Χ αιώνα και ολοκληρώθηκε σταδιακά. Πρόκειται για επίσημη κατοικία, στην οποία φιλοξενούνταν ο αυτοκράτορας

Ρωμαϊκή Αγορά
Η κύρια οδική αρτηρία της πόλης εντός τειχών, η ρωμαϊκή Via Regia, περνούσε κάτω από τη σημερινή οδό Εγνατία στον ίδιο περίπου άξονα, ενώνοντας τις δύο κύριες πύλες των τειχών, τη Χρυσή Πύλη στα δυτικά και την Κασσανδρεωτική Πύλη στα ανατολικά. 
Στα βόρεια αυτής της κύριας οδού, στον άξονα της οδού Αριστοτέλους, βρισκόταν η είσοδος της Ρωμαϊκής Αγοράς. Ήταν ένα μνημειακό συγκρότημα με πλατείες και δημόσια κτίρια. 
Το κάστρα και τα τείχη στη Θεσσαλονίκη είναι δημιουργήματα προγενέστερων εποχών καθώς ήταν απαραίτητα για την οχύρωση της πόλης και η δημιουργία τους υπολογίζεται κατά την ίδρυση της. Τα κάστρα πήραν την οριστική τους μορφή κατά την εποχή του Μ. Θεοδοχίου (379 – 395).  
                         





Στο ψηλότερο τμήμα της Θεσσαλονίκης από τα αρχαία χρόνια, κατά την οχύρωση της πόλης, δημιουργήθηκε η Ακρόπολη, δεύτερη βαθμίδα οχυρού χώρου, στον οποίο θα κατέφευγε ο πληθυσμός σε περίπτωση κατάληψης της πόλης από επιδρομείς. Εκεί τα κάστρα είναι ψηλά,και οι πύργοι πυκνοί. 
 Στη βορειοανατολική κορυφή της Ακρόπολης και όλης της πόλης δημιουργήθηκε η τρίτη βαθμίδα οχύρωσης, το τελευταίο και ισχυρότερο οχυρό άμυνας, με ισχυρά τείχη και εφτά πύργους, το Επταπύργιο. Στη σημερινή μορφή είναι, μάλλον, έργο της Παλαιολόγειας εποχής (14ος αι.), εντυπωσιακό φρουριακό συγκρότημα. Από τους εφτά πύργους του φρουρίου ο μεσαίος της εισόδου είναι έργο των Τούρκων, του 1431. Χτίστηκε αμέσως μετά την άλωση της πόλης (1430) από κάποιον Τσαούς μπέη. Είναι ο πύργος του Γεντί Κουλέ, ο οποίος έδωσε το όνομά του σε όλο το φρουριακό συγκρότημα.  







Η πανοραμική θέα της πόλης από τα κάστρα





Φρούριο του Επταπυργίου (Γεντί Κουλέ). 
Το φρούριο του Επταπυργίου αποτελεί μετασκευή προϋπάρχοντος βυζαντινού φρουρίου, η οποία έγινε το 1431, αμέσως μετά την κατάληψη της πόλης από τους Τούρκους, όπως αναγράφει η τουρκική επιγραφή πάνω από την κύρια πύλη του κεντρικού πύργου του, όπου υπάρχουν και εντοιχισμένα βυζαντινά γλυπτά σε δεύτερη χρήση. Το Επταπύργιο οφείλει το όνομά του, όπως και το αντίστοιχο φρούριο της Κωνσταντινούπολης, στους επτά ορθογώνιους πύργους που το αποτελούν μαζί με τον περίβολο και τον κεντρικό πύργο της εισόδου, που έχει σχήμα Π. Πρόκειται για ένα πολυγωνικό φρούριο, το οποίο σχηματίστηκε στο βορειοανατολικό άκρο της ακρόπολης με την προσθήκη ενός ημικυκλικού σχεδόν τείχους στο περίγραμμα του περιβόλου της, προς το εσωτερικό της ακρόπολης.
 Το Επταπύργιο ως το 1989 χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή. Κατά τα τελευταία χρόνια στο φρούριο πραγματοποιούνται πολλές επισκευές, αναστηλώσεις, αναπλάσεις, δημιουργούνται χώροι για μουσεία
Η πανοραμική θέα της πόλης από το δάσος του Σειχ Σου
η ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης και του Θερμαΐκού κόλπου
Ναυτικός Όμιλος Καλαμαριάς στην συνέχεια της παραλίας της Θεσσαλονίκης προς τα ανατολικά



Και συνεχίζοντας ανατολικότερα φτάνουμε στις κοντινότερες πλαζ της Θεσσαλονίκης  από την Περαία έως την Αγία τριάδα


 Επιστρέφοντας δυτικά από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετά το Καλοχώρι συναντάμε ένα διαφορετικό τοπίο στην δυτική ακτή του Θερμαϊκού κόλπου το δέλτα των ποταμών Γαλλικού ,Αξιού ,Λουδία και Αλιάκμονα ,είναι το Εθνικό πάρκο δέλτα Αξιού ,ένας εκτεταμένος υγρότοπος μεγάλου οικολογικού ενδιαφέροντος


Εν συντομία μερικά λόγια για την ιστορία της πόλης
 Η ίδρυση της πόλης στην ελληνιστική εποχή συμπίπτει με μια κρίσιμη φάση στην ιστορία του Μακεδονικού Βασιλείου, που ξεκινά από τον πρόωρο θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και με την διεκδίκηση του θρόνου του Μακεδόνα βασιλιά από τους επιγόνους του.
Ο στρατηγός Κάσσανδρος για να μπορέσει να διεκδικήσει το θρόνο της Μακεδονίας, παντρεύτηκε την ετεροθαλή αδελφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, την Θεσσαλονίκη, προς τιμήν της οποίας ίδρυσε την πόλη συνενώνοντας 26 πολίχνες, που βρίσκονταν γύρω από το Θερμαϊκό κόλπο.
 Από την ίδρυσή της από τον Κάσσανδρο ως μια ακμάζουσα ελληνιστική πόλη μέχρι την οθωμανική κυριαρχία αξιοποιεί την στρατηγική της θέση και αναπτύσσεται σε μια πολυπολιτισμική πόλη.
Τον 2ο π.Χ. αιώνα η πόλη κατακτήθηκε από τους Ρωμαίους, όπως και ο υπόλοιπος ελλαδικός χώρος και αποτέλεσε έδρα του ρωμαϊκού θέματος της Μακεδονίας. Η στρατηγική θέση της πόλης διαφαίνεται καταρχήν, όταν επιλέχτηκε ως Αυτοκρατορική πρωτεύουσα στα χρόνια της βασιλείας του Γαλέριου, όταν και κτίστηκε το αυτοκρατορικό παλάτι. Η σημασία της φάνηκε και αργότερα από την πρόθεση της μεταφορά της πρωτεύουσας της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο προς τα ανατολικά, καθώς υπήρξε μια από τις υποψήφιες πόλεις οι οποίες είχαν προταθεί ως αντικαταστάτριες της Ρώμης, για να επιλεγεί τελικά το Βυζάντιο. Παρά την μη επιλογή της ως πρωτεύουσα, αποκτά τον τίτλο της Συμβασιλεύουσας πόλης και κατά την Βυζαντινή Περίοδο.
 Μετά την οθωμανική κατάκτησή της από τους Οθωμανούς το 1432, παραμένει στην Οθωμανική αυτοκρατορία για περίπου πέντε αιώνες. Με την εκδίωξη των Εβραίων από την Ιβηρική Χερσόνησο, και τη Βόρεια Ευρώπη, η Θεσσαλονίκη αποκτά την δική της εβραϊκή κοινότητα. Η εγκατάσταση αυτή των Εβραίων στη Θεσσαλονίκη, ανέδειξε την πόλη ως τη σημαντικότερη παγκόσμια εβραϊκή μητρόπολη μέχρι τουλάχιστον τις αρχές του 20ού αιώνα. Ιδιαίτερα από τα μέσα του 19ου αιώνα, η πόλη υπήρξε το πλέον κοσμοπολίτικο αστικοποιούμενο κέντρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και ο σημαντικότερος πόλος πολιτικών κινήσεων και κινημάτων που συνάντησε στην μακρόχρονη ιστορία της.

 Με την ένταξή της στον κορμό του Ελληνικού Κράτους το 1912, ο πληθυσμός της πόλης παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές με την μετακίνηση του μουσουλμανικού πληθυσμού και την αντικατάστασή του από προσφυγικούς πληθυσμούς της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης.
Από το 1912, με τη λήξη των Βαλκανικών Πολέμων και την ενσωμάτωση της περιοχής στο σύγχρονο Ελληνικό Κράτος, η Θεσσαλονίκη αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας.


Οι πληθυσμιακές μεταβολές συνέτειναν στην αλλαγή της πληθυσμιακής κατάστασης της Θεσσαλονίκης με την ενίσχυση του ελληνικού στοιχείου. 
Η πολεοδομική και αρχιτεκτονική αναδιοργάνωση στη Θεσσαλονίκη επιταχύνθηκε από τη Μεγάλη Πυρκαγιά του 1917 και τις προσπάθειες της νέας ελληνικής διοίκησης για προσθέσει αρχαιοελληνικά και ευρωπαϊκά στοιχεία στο αρχιτεκτονικό ύφος της πόλης. 



Εικόνες από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
 Το 1940 πολλές αρχαιότητες, κυρίως γλυπτά, θάφτηκαν σε ορύγματα προκειμένου να διασωθούν από τη λαίλαπα του Β’ παγκόσμιου πολέμου. Οι αρχαιότητες ξεθάφτηκαν το 1951 και για πρώτη φορά εκτέθηκαν στην κεντρική αίθουσα του Αρχαιολογικού Μουσείου (Γενή Τζαμί), το 1953.
 Το 1950 παραχωρήθηκε ένα μεγάλο οικόπεδο σε κεντρικό σημείο της Θεσσαλονίκης, στην Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ. σε άμεση γειτνίαση με την μεγάλη έκταση όπου οργανωνόταν η Διεθνής Έκθεση. Ο σχεδιασμός του νέου μουσείου ανατέθηκε στον επιφανή Έλληνα αρχιτέκτονα Πάτροκλο Καραντινό, σημαντικό εκπρόσωπο του μοντερνισμού στην Ελλάδα.
 Το νέο μουσείο εγκαινιάστηκε το 1962 με κάθε επισημότητα, μαζί με τις γιορτές για την επέτειο των πενήντα χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, με έκθεση των εντυπωσιακών ευρημάτων των τάφων του Δερβενίου που είχαν αποκαλυφθεί την ίδια χρονιά. Στη συνέχει οργανώθηκε έκθεση γλυπτικής, από τους αρχαϊκούς έως τους ρωμαϊκούς χρόνους, από τον ομότιμο καθηγητή Αρχαιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γιώργο Δεσπίνη.
 Από το 2004 το Μουσείο λειτουργεί με νέες μόνιμες εκθέσεις… Έπειτα από τέσσερα χρόνια διακοπής της λειτουργίας του τα επίσημα εγκαίνια του ανακαινισμένου πλέον Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, με πέντε νέες θεματικές εκθέσεις, υπό την εποπτεία του Δ. Γραμμένου και μεγάλου επιτελείου πολλών ειδικοτήτων, έγιναν τον Σεπτέμβριο του 2006. Η έκθεση, απολύτως ανθρωποκεντρική, παρακάμπτοντας συχνά το μίτο του χρόνου, έχει έντονο διδακτικό χαρακτήρα.
 Μετά από μία μακρά περίοδο εργασιών απαραίτητων για την αναδιοργάνωση των χώρων έκθεσης, αποθήκευσης, συντήρησης και διοίκησης, το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης άνοιξε τις πύλες του στο κοινό, τον Σεπτέμβριο του 2006. Στο διάστημα που προηγήθηκε, εκτός από την κτιριακή επέκταση ολοκληρώθηκε και το σημαντικότερο και ουσιαστικότερο μέρος της προσπάθειάς : σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε η επανέκθεση των συλλογών του Μουσείου με τρόπο που να καλύπτει τις ανάγκες του σύγχρονου επισκέπτη.





 Μουσεία Θεσσαλονίκης                                                                                                                        1.Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης: Μ. Ανδρόνικου 6, Πλατεία Χ.Α.Ν.Θ., τηλ. 2310-830538, http://www.amth.gr.
2. Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού: Λεωφ. Στρατού 2, τηλ. 2310 868570, http://www.mbp.gr. 
3. Λευκός Πύργος – Θεσσαλονίκη (Έκθεση για την Θεσσαλονίκη με ψηφιακά μέσα), Λευκός Πύργος, τηλ. 2310-267832. http://www.lpth.org. 
4. Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα: Προξένου Κορομηλά 23, τηλ. 2310-229778, www.macedonian-heritage.gr.
5. Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης: Βασ. Όλγας 68, τηλ. 2310-830.591, 889.840, http://www.lemmth.gr. 
6. Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης: Αγίου Μηνά 13, τηλ. 2310250406, http://www.jmth.gr.
7. Μουσείο Κρύπτης Αγίου Δημητρίου: Ναός Αγίου Δημητρίου, τηλ.2310-270591. 
8. Εκκλησιαστικό Μουσείο: Βογατσικού 7 & Μητροπόλεως, τηλ. 2310 261216. 
9. Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης: Γρ. Λαμπράκη 4, τηλ. 2310249803-4.
Αρχαιολογικά Μουσεία γειτονικών Νομών
1. Μουσείο των Βασιλικών Τάφων των Αιγών: Βεργίνα,τηλ.2331092347, e-mail: vergina@culture.gr. 
2. Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας: Πέλλα, τηλ. 2382031160. 
3. Αρχαιολογικό Μουσείο Δίου: Δίον Πιερίας, τηλ. 2351053206.
Περιηγηθείτε στις σελίδες του blog μου επιλέγοντας θέμα από τις ετικέτες στην δεξιά στήλη 

Απαγορεύεται αυστηρώς οποιαδήποτε αναδημοσίευση για εμπορική εκμετάλλευση χωρίς την ΈΓΓΡΑΦΗ ΆΔΕΙΑ μου
                                            e mail :   markoudis.markos@gmail.com 

 Αναδημοσίευση εικόνων επιτρέπετε ΜΌΝΟ σε μικρό μέγεθος 500χ300 και με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ
  ΑΝΑΓΡΑΦΉ της προέλευσης και όνομα του δημιουργού τους
 http://hellasphotography.blogspot.gr

 "Copyright © – markoudis markos Photography . All rights reserved.

Δεν υπάρχουν σχόλια: